· 

Van Zorg(hart) naar (zorgh)Art

Beste bloglezers van ‘Petra geeft KLEUR aan de zorg’ 

 

Ik kan geen blogverhalen meer schrijven over de mooie momenten in de zorg. Voorlopig, want zeg nooit nooit… Wat in je (zorg)hart zit, raak je nooit meer kwijt. De zorg & -vooral het welzijn- voor de bewoners met dementie in het verpleeghuis was mijn …ALLES!… Helaas heeft de Coronatijd in mijn werk bij de Nieuwe Hoeven in Schaijk nare en verdrietige herinneringen bij me achtergelaten. Terwijl ik elke dag met een grote glimlach en zoveel plezier naar mijn werk fietste. De beslissing om te stoppen heeft me dan ook heel veel pijn gedaan. Ik kan even niet anders. Opgeven is geen optie. Doorzetten wel!

 

Nu ben ik voor m’n eigen welzijn aan het zorgen. Het is elke dag opnieuw hard werken om te herstellen van PTSS. Uitproberen en ervaren welke behandelingen werken. Heel veel geduld en blijven vertragen, terwijl ik zo graag (sneller) vooruit wil. Ik leer nu dan ook dat elke dag anders kan zijn. Zeven keer vallen en acht keer opstaan. Eindelijk voel ik op momenten wat meer rust in mijn lijf. En daarin wil ik verder KLEURen. Ik ga nieuwe inspiratie en motivatie uit mijn (zorgh)Art halen. Kunst en creativiteit weer terug in mijn leven brengen. Met woorden en beelden.

 

Leuk als je me blijft volgen, maar weet ook: Luister vooral naar je hart, want dat voelt het altijd goed. Ben lief voor jezelf en heb aandacht voor elkaar. 


Liefs Petra

 

#samensterk#zorghart #dementie #ouderenzorg #verpleeghuis #covid19 #nieuwehoeven

#cortefoort #brabantzorg #myart #kunst #tekeningen #gedicht #drawing #mixedmedia #watercolour #acrylpainting #pencilart #balpentekening #digitalpainting #colourinmylife #makingnewchoices #cptss #ptss #trauma #herstel #mentaalgezond #gevoel #gevoelenverstand #vooruitkijken 


Reactie schrijven

Commentaren: 10
  • #1

    Angelique (zaterdag, 04 november 2023 12:02)

    Wat je ook verliest
    Je wint altijd als je voor jezelf kiest
    Ben maar gewoon lief voor jezelf!!

  • #2

    dinie kuijpers (zaterdag, 04 november 2023 15:41)

    lieve Petra
    ik hoop zo dat dit jouw weer naar '"vroeger"" terug kan brengen. ik weet hoe hard je hiervoor vecht en heb zoveel respect voor jou.. Maar jij bent zo,n vechter dat gaat je lukken .veel succes en ik ga je volgen.

  • #3

    Elly Gijsbers (zaterdag, 04 november 2023 16:38)

    Petra gun je zo het gelukkig voelen/gelukkig zijn.Veel succes met je herstel. Lieve groetjes.

  • #4

    Rikie van Rooij . (zaterdag, 04 november 2023 18:00)

    Wat goed van je dat je het zo kan verwoorden ,
    Ik hoop ook dat het toch weer beter met je zal gaan , en je het plezier weer terug krijgt op elk gebied ..
    We hebben altijd zo genoten van je prachtige verhalen , we blijven je volgen !!
    ❤️❤️❤️❤️❤️

  • #5

    Hannie (zaterdag, 04 november 2023 19:00)

    Petra, ik blijf je zeker volgen, je was een fantastisch 'zorg'mens voor Bert maar ook voor ons had je een luisterend oor. Ik wens jou een goed herstel. Je wilt gisteren al weer maar soms heeft het tijd nodig. Ik blijf je zeker volgen. Liefs.

  • #6

    Evelien (zaterdag, 04 november 2023 23:05)

    Lieve Petra
    Je bent een knokker en een echte doorzetter heel veel beterschap en ik gun het je zo dat je je weer gelukkig kunt voelen en blijf je zeer zeker volgen �
    Lieve groetjes

  • #7

    Daniëlle (zondag, 05 november 2023)

    Peet ik weet hoeveel energie en tiid het je kost, en hoe hard je ervoor werkt. Ik blijf je zeker volgen en wat ik altijd zeg, beter klein stapjes voorruit dan 1 grote terug. Heel mooi gemaakt trouwens, daar licht ook jou kracht, heb al zoveel mooie dingen van je gezien. Dus ik hoop dat je mooie dingen blijft maken met je zorg"hart", ook al is t dan prachtige "art"�

  • #8

    Anja (zondag, 05 november 2023 12:12)

    Jouw hart voor de zorg is een bijzonder talent!
    Jou hart voor de zorg omzetten op een creatieve manier, en dit iedereen laten zien en lezen, is een bijzonder talent en inspirerend !
    Ik wens je een voorspoedig herstel, en blijf vooral op deze manier de wereld van dementie verbinden met de rest van de wereld, want daar is behoefte aan, zo waardevol.
    (Misschien een idee om congressen/symposia/alzheimer Nederland te benaderen.)
    Zet m op powervrouw��

  • #9

    Trudy (woensdag, 08 november 2023 23:16)

    Hé Peet,
    Knap, dat je ook hierover een blog schrijft. En schrijven en tekenen kun jij prachtig ! Ook dit zul jij met evenveel passie aanpakken! Jij werkt altijd met je hart, bij alles wat je doet ! Heel veel stapjes vooruit met je Art....liefs

  • #10

    Nelie (zondag, 12 november 2023 08:20)

    Lieve Petra

    Neem alle tijd voor je herstel misschien een lange weg maar uiteindelijk komt het goed.
    Heel veel sterkte meisje.
    Liefs